.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ابتکار: فاتحان لانه جاسوسى ، امروز در زندان‌اند

«تعدادى از دانشجويان پيرو خط امام شهيد شده‌اند، عده‌اى نيز خود و فرزندانشان در زندان به سر مى‌برند. بايد پرسيد دانشجويانى که روزى از سوى امام (ره) عنوان قهرمان ملى گرفتند چرا امروز در چنين وضعيتى هستند؟»


اين جملات واکنش معصومه ابتکار به نطقى بود که پروين احمدى‌نژاد ديروز در لحظات نخست جلسه علنى شوراى شهر خواند. به دنبال اين نطق که سه رويداد مهم سيزدهم آبان ماه در سال‌‌هاى مختلف را يادآورى مى‌کرد، اين معصومه ابتکار بود که خاطره همراهانش را در تسخير سفارت آمريکا زنده کرد. همراهانى که به گفته او، امروز يا مورد اتهام‌اند يا در زندان. او سخنانش را با تذکر به کميسيون فرهنگى شورا آغاز کرد و گفت: هيچ کارى در مورد نمادسازى و مستندسازى واقعه «13 آبان» در شهر تهران صورت نگرفته است. اين در حالى است که اين روز، روز رسمى مبارزه با استکبار جهانى است. او در ادامه بر لزوم شناخت قدرت استکبارستيزى و نمودهاى آن در شرايط امروز نيز تاکيد کرد. مهدى چمران اما در واکنش به سخنان «ابتکار» گفت: «مسائل امروز را نمى‌توان با مسائل آن روزها يکى کرد.»


به نوشته حیات نو ،چمران صحبت از روزهاى نخست انقلاب را «حسرت آفرين» خواند و نقبى هم به تاريخ اسلام زد: «بسيارى از اصحاب اصلى پيامبر هم خدمات زيادى داشتند اما همه مى‌دانيم که به چه سرنوشتى دچار شدند.»او اضافه کرد: «هميشه حسرت روزهاى اول انقلاب و زمانى که همه ما با وحدت پشت سر امام خمينى بوديم را مى‌خورم ان‌شاءالله خداوند همه ما را آگاه و بيدار نگه دارد.»او در پاسخ به ابتکار گفت: «سمبل استکبارستيزى در کل جهان مبارزه با آمريکاست اما ما استکبارستيزى را خيلى پيشتر و از امام حسين (ع) ياد گرفته‌ايم.»اما پروين احمدى‌نژاد براى تائيد سخنان چمران، دوباره وارد بحث شد و گفت: مهم، عاقبت به خير شدن است.او حتى براى تفهيم عقايدش به حاضران جلسه به اين بيت که «پسر نوح با بدان بنشست، خاندان نبوتش گم شد» نيز متوسل شد.او گفت: اينکه افرادى در گذشته سابقه روشن داشته باشند خوب است اما اين سابقه زمانى ثبت مى‌شود که «لاحقه» آنان نيز مثبت باشد که اگر تاريک باشد... چمران هم گفت که ان‌شاءالله هيچ‌کس به آن لاحقه نمى‌رسد. وقتى سخن احمدى‌نژاد به اينجا رسيد معصومه ابتکار به موضوع اتهام اخلال در ترافيک توسط شهردارى تهران که روز گذشته از سوى محمد رويانيان، رئيس ستاد حمل‌ونقل و مديريت مصرف سوخت کشور، مطرح شد، اشاره کرد و توضيح داد: بهتر است در کنار اين اتهام، اتهام بزرگ متوقف کردن طرح‌هاى کاهش آلودگى هوا را هم به مسببان آن اضافه کرد زيرا اخلال در ترافيک آدم نمى‌کشد، البته عمر را کوتاه مى‌کند، اما متوقف شدن طرح‌هاى آلودگى هوا آدم مى‌کشد و اگر نگوييم چند هزار نفر، حداقل چند صد هزار نفر تا به حال کشته شده‌اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

پیمان 13 آبان 1388
در زمان پیامبر نیز عده ای به مانند طلحه و زبیر در تمام جنگ ها شرکت داشته و یار و یاور پیامبر بودند ، تا جایی که به شمشیر دین شهرت یافتند ، اما همین افراد بعد از وفات پیامبر در مقابل علی(ع) ایستاند و بر روی علی ، شیر خدا ، قرآن ناطق ، شمشیر کشیدند .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.33 seconds.